Model Contract Vanzare Cumparare Piese Auto !!LINK!!
Download File ===== https://urluss.com/2t2QPR
Unul din contractele originale ramase la cumparator va fi folosit pentru inregistrarea masinii la organul fiscal (la Fisc). Masina scoasa din evidenta de pe numele vanzatorului va fi inscrisa la fisc de catre cumparator pe numele acestuia. Un alt exemplar va fi lasat la directia de taxe si impozite de care apartine cumparatorul. Urmatorul exemplar va fi folosit la inmatricularea autoturismului. Acest exemplar al contractului de vanzare cumparare va ramane la serviciul de imatriculari auto al politiei de care apartine cumparatorul.
În România procedura de vânzare-cumprărare a automobilelor este reglementată de codul civil. Dacă ești curios, găsești partea legislativă aici. În linii mari, procesul de vânzare-cumpărare al automobilului este simplu. Dar pentru ca procedura de vânzare auto pe baza unui contract să devină legală aceasta trebuie să îndeplinească anumite condiții. Ca să înțelegi mai ușor ce ai de făcut ca vânzător, vom împărți acest proces în 3 pași mari.
După ce cumpărătorul s-a hotărât că dorește să cumpere mașina, în calitate de vânzător al autovehiculul, va trebui ca în data încheierii contractului să scoți autovehiculul din evidența FISC prin depunerea unei cereri la serviciul de Taxe și Impozite (precum impozitul auto anual) de care aparții. Ca să scoți automobilul de la FISC, trebuie să depui următoarele documente:
Într-adevăr te poți înțelege amiabil cu cumpărătorul ca tu să mergi într-o altă zi și să potriviți data de pe contract. Dar dacă cumpărătorul ia o amendă între timp, vei fi bun de plată. Mai mult, până nu scoți automobilul de pe numele tău contractul de vânzare cumpărare nu are o bază legală. Așa că întâlnește-te cu cumpărătorul în așa fel încât să puteți ajunge în timp util și la serviciul de Taxe și Impozite.
După ce ai scos autovehiculul de pe numele tău, nu mai este treaba ta ce se întâmplă mai departe cu el. Totuși, amintește-i cumpărătorului că are obligația să înscrie autovehiculul în termen de 30 de zile de la data emiterii contractului. Acesta trebuie să se prezinți la serviciul de Taxe și Impozite de care aparține și să depună următoarele documente:
Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Judecătoriei C______, la data de 21.01.2019, sub nr. 1674 /215/ 2019, reclamantul O_____ M_____ A_____ în contradictoriu cu pârâtul V__ C_______ V_____, a solicitat instanței ca prin hotărârea ce se va pronunță să se dispună rezoluțiunea contractului de vânzare-cumpărare încheiat cu pârâtul V__ C_______ V_____, cu consecința restabilirii situației anterioare încheierii acestui contract și anume, restituirea sumei de 4300 euro, respectiv 20.090, 46 lei, calculată la cursul BNR din data de 09.01.2019 și preluarea bunului de către pârât. A mai solicitat obligarea pârâtului la plata daunelor morale și materiale, în cuantum de 3000 lei, care i s-au creat din cauza necesității de asistență service a autoturismului și din cauza lipsei de folosință a bunului. De asemenea, a solicitat obligarea pârâtului la plata cheltuielilor de judecată.
În motivarea cererii, reclamantul a susținut, în esența, că în data de 09.01.2019, a decis să cumpere un autoturism marca Citroen C3, expus la vânzare pe platforma Olx.ro, de către pârât. Autoturismul expus nu era înscris și nici nu avea numere provizorii românești, cui era expus cu numere de Italia. I-a comunicat pârâtului că vrea să cumpere mașina dacă este la fel ca în imaginile prezentate și nu are alte probleme. Pârâtul i-a dat asigurări prin telefon că mașina este in regulă, că arată impecabil, dar că nu ar mai dori să o înscrie pe numele lui, el preferând să circule așa, cu numerele din Italia. Reclamantul l-a rugat să scoată numere provizorii, urmând a se deplasa la C______ cu trenul pentru a se putea întoarce cu mașina respectivă. Astfel, în data de 09.01.2019 reclamantul a ajuns in gara din C______, unde a fost așteptat de către pârât și împreună cu mers la un service auto unde a putut doar să se asigure că mașina nu a fost lovită, nefiind pus niciun tester pe mașină și nici nu au existat documente justificative că a făcut vreo verificare la acel service. Din prețul de 4500 de euro, părțile s-au înțeles cu privire la suma de 4300 de euro, respectiv 20.090, 41 lei, după ce a constatat că mașina ar avea nevoie de două telescoape noi, de înlocuirea pompei de apă și înlocuirea distribuției, acestea fiind singurele vicii ale autoturismului pe care acesta le-a cunoscut și acceptat în momentul semnării contractului.
La data de 02.04.2019, pârâtul V__ C_______ V_____ a depus la dosarul cauzei întâmpinare prin care a solicitat respingerea acțiunii ca neîntemeiate și obligarea reclamantului la plata cheltuielilor de judecată. Pe fond, a arătat că, în data de 29.08.2018 a achiziționat un autoturism second hand marca Citroen C3, de la o firmă specializată, mașina fiind adusă din Italia pe o platformă auto în C______, iar după câteva zile a efectuat reparații la instalația GPL cu care era dotată din fabrică întrucât nu funcționa și a înlocuit ambreiajul. Reparațiile au fost efectuate la o unitate service autorizată, sens în care pârâtul a depus facturile în valoare de 700 de lei și respectiv, 300 de lei. După ceva timp, datorită unor probleme financiare, a decis să vândă autoturismul întrucât nu avea posibilități materiale să o înmatriculeze. A mai arătat că autoturismul avea numere de înmatriculare din Italia, dar expirate, nu avea asigurare, motiv pentru care timp de aproximativ 5-6 luni a staționat. Ulterior, a decis să pună în vânzare autoturismul pe platforma online olx.ro, iar după ceva timp, printre alți potențiali cumpărători, a fost sunat și de către reclamantul O_____ M_____ A_____. Acesta și-a arătat interesul de a cumpăra autoturismul, în data de 4 sau 5 ianuarie fiind sunat și întrebat dacă autoturismul arată ca în fotografiile de pe site și dacă a fost implicată în vreun accident, întrucât vine de la București. Pârâtul i-a dat asigurări că autoturismul nu a fost lovit, dar pentru a circula trebuie eliberate numere provizorii întrucât cele din Italia sunt expirate și au stabilit ca pârâtul să se ocupe de această activitate și el să suporte plata în momentul în care va achiziționa mașina. A obținut numerele provizorii la un birou de intermedieri auto în data de 08.01.2 019, valabile pe o perioadă 3 luni, pentru care pârâtul a achitat suma de 420 lei, iar în data de 09.01.2019, s-au întâlnit în C______ să vizioneze autoturismul. După ce a vizualizat autoturismul, reclamantul l-a întrebat dacă este de acord să meargă la un service auto pentru a-l verifica, lucru cu care a fost de acord, iar autoturismul a fost condus de acesta. Unitatea service a fost aleasă de reclamant, pârâtul fiind de acord ca autoturismul să fie verificat, iar acolo s-a procedat la verificare de către două persoane pe care reclamantul le cunoștea, unul fiind mecanic auto, iar celălalt probabil-patronul. Mecanicul i-a spus reclamantului ca autoturismul sigur nu a suferit vreun accident și prezintă doar câteva zgârieturi normale specifice vechimii, iar ulterior, cu ajutorul celeilalte persoane, a fost ridicată mașina pe elevator și s-a procedat la o verificare mai amănunțită. Reclamantului i s-a spus a doua oară că autoturismul nu a fost lovit și i s-au enumerat anumite piese care trebuiau schimbate, respectiv telescoape față și spate, distribuția mașinii, ulei și filtru și pompa de apă. I s-a mai comunicat că există o scurgere de ulei, dar nu este nimic grav. Cei de la unitatea service au făcut un calcul estimativ pentru piesele ce trebuiau schimbate, comunicându-i reclamantului suma de aproximativ 2500 lei, reprezentând valoarea tuturor pieselor și a manoperei. Pârâtul a intervenit în discuție și a arătat că piesele alese sunt cele mai scumpe și că se pot cumpăra și unele mai ieftine, dar probabil, cunoscându-se foarte bine cu cei de la service, reclamantul a încercat astfel să influențeze negocierea prețului în favoarea sa.
După verificarea de la service tot reclamantul a condus autoturismul, iar în urma negocierilor și a scăderii sumei de 420 lei reprezentând contravaloarea numerelor provizorii achitate de pârât, pârâtul a fost de acord să mai lase suma de 200 de euro din prețul cerut, spunându-i că mașina se vinde sub prețul pieței cu aproximativ 800-1000 de euro pentru un Citroen C3 din anul 2010, cu toate dotările. La un birou de intermedieri acte auto, i-a spus reclamantului că autoturismul are cauciucuri de vară, fiind iarnă, dar a afirmat că va ajunge așa la București, a vorbit despre facturile pe care i le-a înmânat privind reparația instalației GPL și a ambreiajului, dar și cu parasolarele mașinii care lipseau. A mai arătat că acesta achiziționase deja parasolare second-hand care însă nu se potriveau fiindcă modul de prindere este diferit, însă i-a spus că dacă dorește i le poate da și poate l-ar ajuta la piese second-hand, dar a zis că se descurcă el. După ce a semnat actele, reclamantul i-a spus vă va pleca în aceeași zi spre București, dar înainte de plecare își va vizita părinții în localitatea S_______. În jurul orei 13.30, a reușit să rezolve toată inspecția mașinii și a actelor. În aceeași zi, în jurul orelor 19.45, reclamantul i-a trimis mai multe mesaje pe telefon prin care îl informa că nu îi merge conectarea telefonului la mașină (i-a explicat modul de funcționare și a reușit ), că nu funcționează radioul pentru că i se solicită un cod (i-a explicat și asta după care a mers), că nu funcționează apa pentru ștergătoarele față (l-a întrebat dacă a pus apă/lichid pentru parbriz fiindcă el nu prea a mers cu mașina și nu știe ), că nu îi arată indicatorul de la benzină corect (i-a spus din nou că mașina a staționat foarte mult și este posibil să fie acesta motivul) sau cine a rupt așa de rău parasolarele (i-a spus că probabil proprietarul anterior). 2b1af7f3a8
https://sway.office.com/CDsF31h33EvB1pVS
https://sway.office.com/mWdZnc2R4NPbIj0N
https://sway.office.com/06mxJ3AiiDLXWni3
https://sway.office.com/Ho9VZ4l7sVsfC2VL
https://sway.office.com/wWGmARAu2MeCLxj5
https://sway.office.com/VQaBq1dyWWHv48ad
https://sway.office.com/4GkYQBgF5BAszO0E
https://sway.office.com/LyThkUY3OzxoLbnl
https://sway.office.com/j3I7j3spWniwNRnQ
https://sway.office.com/WsnZxuDTyq1OWWVf
https://sway.office.com/CMkzbbYIcsxnaBcb
https://sway.office.com/hWmEyLHJw4aLitfs
https://sway.office.com/K9L16EPE5j0U49hB
https://sway.office.com/Zy3awE4UrkkBuZ57
https://sway.office.com/jF84Hh26zHA4RF6i
https://sway.office.com/A6qH9L42FNAj1Tuw
https://sway.office.com/jisGmI3j6WiGXp9K
https://sway.office.com/iAXeQykjLFBo97lQ
https://sway.office.com/fxmSiXqAdHP0wr00
https://sway.office.com/yBH1sj2i9Wf1U6Od
https://sway.office.com/jjNg7We6giSIzDi9
https://sway.office.com/pRgnHcyRQqLVT9Xu
https://sway.office.com/94aKTduX0TsBz9I0
https://sway.office.com/02mnajz9KwmQhKDW
https://sway.office.com/trJtm99KfpPFwfcn
https://sway.office.com/gqjJVe1MZiTfnElL
https://sway.office.com/SIRSRqezTkxDgoqH
https://sway.office.com/rnkMjotwOgEIWfWd
https://sway.office.com/YGwQ1UOvCACrv8mB
https://sway.office.com/Ql2fUACNhn4E3sv0
https://sway.office.com/N2tDVEEU0L1ceUh7
https://sway.office.com/DHZTN1uhzNivsCjm
https://sway.office.com/3hgyLnwftLkF8SVN
https://sway.office.com/779RCSFkp4FMy01W
https://sway.office.com/gXyAKAbzsXY4RENZ
https://sway.office.com/Ne1QXqKxfTHhlcdw
https://sway.office.com/eusVD0qGOE2eMAn4
https://sway.office.com/JekrySlb5rsBADCp
https://sway.office.com/gLtpXj9Es97xsyDC
https://sway.office.com/JgYXMnAwnAsilgmm
https://sway.office.com/Ce2kM9BaCKlx7LHD
https://sway.office.com/aELAuuxIWEGXDD8B
https://sway.office.com/f5Mvi34uQmiPMzE1
https://sway.office.com/iXuCLGHkDcAI6o7y
https://sway.office.com/wynCHZQAC9inB7tM
https://sway.office.com/nKFcg6wPE5dpvj1W
https://sway.office.com/IXQ3sVXZADqD3kOe
https://sway.office.com/6zBqccVwTjXD36Bd
https://sway.office.com/TDZsfUlTzTAJvRGq
https://sway.office.com/DrahGYsjx9vu0a6x
https://sway.office.com/1GFcbJ2rm2srJLHa
https://sway.office.com/42e9uMOPbMLJk5lS
https://sway.office.com/WecDH93E2ofMlmpw
https://sway.office.com/55EiBF9zSm3EjeEA
https://sway.office.com/8wifAAMHIeKipyrw
https://sway.office.com/DFVEkrgaBlBBE2L3
https://sway.office.com/YHNCQnrD3kGs7oYL
https://sway.office.com/FGHtzESqvT24Db8s
https://sway.office.com/9e43jb9awO0ApOZX
https://sway.office.com/ZINRvKLcu0HwJFQN
https://sway.office.com/Cn525MNSEoCVKEfj
https://sway.office.com/vDADBc2EsFtHfLUV
https://sway.office.com/PJkKrfHKJFFLoF24
https://sway.office.com/EJECVzP2vbHU7Y7D
https://sway.office.com/zv7n9gA1g8Pg7hGp
https://sway.office.com/y4Kw3TFKHi20Sqa6
https://sway.office.com/WI9uZJdDIEWGEdio
https://sway.office.com/HEuPw3XOThSJSCId
https://sway.office.com/uVykAS74bKHou64E
https://sway.office.com/6rp3NmUGrDRwZkTC
https://sway.office.com/Sua8bOgE08DiCoSp
https://sway.office.com/2qQXONXXQn66pkQO
https://sway.office.com/EgMsBbVk0DH8xBQB
https://sway.office.com/TeGYaWetItPArmET
https://sway.office.com/P556xfdWSejzDlyp
https://sway.office.com/GKZ4bYrsYxXtJUBJ
https://sway.office.com/mg95MvuvhaltTHQa
https://sway.office.com/QyAOM3zeZlEfIHja
https://sway.office.com/nIMtR3EqGmBWcmgE
https://sway.office.com/jM15KgbKQyv16YQZ
https://sway.office.com/mJc1IndqmLN7TIVt
https://sway.office.com/ZEnXEjmvLWej0rFP
https://sway.office.com/VC5KVEudVkDhCRGS
https://sway.office.com/SKjQPtxBuXlAkFdk
https://sway.office.com/lbCVEvwC1YK1W5cl
https://sway.office.com/vp4fEszs5fw0AnF3
https://sway.office.com/lR4rcuUwlyqDUHKJ
https://sway.office.com/Dv5uh42RENVMtL7s
https://sway.office.com/pPH8BW4pEtrb2lBg
https://sway.office.com/UbCMaAIVEnMRUPKB
https://sway.office.com/A3sfiejesk0TubYB
https://sway.office.com/6i81HhvlXEbWMEt5
https://sway.office.com/BV8ShFu8YxdR11Bc
https://sway.office.com/b6U71IevSqNGF9KY
https://sway.office.com/J9XC7Vwmv8Cevvx4
https://sway.office.com/3zaMveC6Cr93bgMf
https://sway.office.com/c8MGaXuehe5sIYyW
https://sway.office.com/bZduGO2iEoThz2yA
https://sway.office.com/GSGTKTQGy4gKVF51
https://sway.office.com/CgFuKupPEjgz2eMW
https://sway.office.com/M5CEjXyy4V5d3nHg
https://sway.office.com/1hcaUQYSxxkRYcwW
https://sway.office.com/XBDdq5GdcxxsA0Ok
https://sway.office.com/Ba9G1dmjFM2QohGm
https://sway.office.com/EEqfYzsmaRqy1Yo7
https://sway.office.com/WxT5A61AmkD5kcXS
https://sway.office.com/Lm2LVKXflW1LLmzE
https://sway.office.com/JwLzDzdFIhOgOWQX
https://sway.office.com/h2O7ltUOJ74Een3u
https://sway.office.com/ci0j7suAlmntjAUY
https://sway.office.com/7ggdHCzUyRvPi9K1
https://sway.office.com/1oMFEYKHjdIriORZ
https://sway.office.com/Tu69UQzflaVODk6J
https://sway.office.com/29HJTmz62HZB90Vg
https://sway.office.com/uBVdZUDGyHsg0cZG
https://sway.office.com/aGWZ7FXScYW3vsy3
https://sway.office.com/WsjBbRKwwICKqXEJ
https://sway.office.com/UAN21toA20vpNWpM
https://sway.office.com/ltOZnF1M6JeFiOgN
https://sway.office.com/tKRqcGStKmad1GAN
https://sway.office.com/1AL2AUJy4nt5jAE3
https://sway.office.com/z7vpzbDRSR4l45ei
https://sway.office.com/FTwY5Fg49psMl5JP
https://sway.office.com/gRxoVuqKXc7KsY3p
https://sway.office.com/FyIFbIHh1AOFDb6C
https://sway.office.com/b4OiXSlzHn4Afr3R
https://sway.office.com/NnwznSXSBdwtrCLU
https://sway.office.com/6AwB6jUR3hZ8400H
https://sway.office.com/yzPsSlIYsAaWTVLp
https://sway.office.com/L81r4d8ylhn4eveE